.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
یک مقاله و این همه عصبانیت اصلاحاتیان
حسن كربلايي
یک مقاله و این همه عصبانیت اصلاحاتیان

-براساس احساس وظیفه تصمیم گرفتم با استفاده از بیانات مقام معظم رهبری و حمایت‌های حضرت ایشان از دولت نهم و شخص آقای دکتر محمود احمدی نژاد ریاست محترم جمهور مطلبی تحت عنوان رییس جمهور مکتبی و دولت حزب اللهی بنویسم.

در این مقاله از همه گروه‌ها، شخصیت‌ها، جریانات و مطبوعات (فارغ از نوع گرایش آنان به جناح های موجود درکشور) و همچنین کاندیداهای احتمالی مجلش هشتم خواستم تا در راستای تحقق شعار امسال ـ یعنی وحدت ملی و انسجام اسلامی، ـ به جای پرداختن به برخی مسائل جزیی سعی کنند سطح کلام را بالاتر برده و با بیان موضوعات و مسائل مهم کشور و جهان ضمن پرداختن به موضوع وحدت و انسجام و ایجاد شور و نشاط انقلابی و انتخاباتی ویژگی‌های نمایندگان شایسته و مطلوب و لایق هم بیان شود و در پایان هم برای اینکه این درخواست ملموس باشد تلاش شد ده موضوع که طی یک سال اخیر فراوان مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته پیشنهاد شود و صاحبان قلم و بیان با پرداختن به این گونه مسائل دامنه اختلافات را کوتاه کرده و میزان توقعات مردم از نمایندگان مجلس را گسترش دهند.

البته اینکه چه میزان از این نامه بهره برداری شده و یا چقدر ممکن است مفید واقع شود بی‌اطلاع هستم ولی می‌دانم که به هر حال چند نویسنده اصلاحاتی و روزنامه گیلان بهتر را آزرده کرده است و یکی از آنان با آسمان ریسمان کردن همه چیز مقاله‌ای تحت عنوان "ده فرمان کربلایی" نوشته و سعی کرده نکاتی را گوشزد کند که خود جای بحث دارد و بنده نه فرصت پاسخگویی مفصل را دارم و نه اینگونه مباحث و گفتگوها را مورد نیاز جامعه می‌دانم ولی بطور خلاصه به ده مورد اشاره می‌کنم خلاصه مطالب مطرح شده توسط وی و یا برداشت شخصی خودم اشاره می‌کنم:

1- مقاله ای که من نوشتم در وبلاگ شخصی بنده قبل از عضویت من در نظارت استان بوده ولی نویسنده تلاش کرده با اولین خط از مقاله خود ثابت کند که این موضوع شخصی نیست و نشات گرفته از یک جریان علیه اصلاح طلبان است.
2- او در مقاله خود نوشته ده موضوعی که کربلایی مطرح کرده است یه تعبیر وی "ده فرمان" خلاف قانون اساسی است و برای بررسی صلاحیت‌ها موضوعات دیگری مطرح است و مطالب بنده را چنگ و دندان نشان دادن به اصلاحاتیان دانسته است.
3- نویسنده مقاله به شدت اصلاحاتیان را از پرداختن به مسائل مطرح شده توسط کربلایی بر حذر داشته و آنان را تهدید کرده اگر چنین کنند آنان از جرگه اصلاحات اخراج خواهند شد.
4- مقاله نویس مدعی شده که هم اصلاح طلبان و هم اصولگرایان از تندخویی کربلایی خسته شده‌اند.
5- او مدعی شده که افعال دوره قبل کربلایی باعث شده مردم کمتر در انتخابات شرکت کنند و ادامه داده رک می گویم اصلاح‌طلبی که بخواهد وفق مراد حسن کربلایی عمل کند به درد جرز دیوار می‌خورد.
6- مقاله نویس مدعی شده کربلایی بی‌اطلاع است و اوائل انقلاب جامعه روحانیت از بنی‌صدر دفاع کرده (البته مقاله نویس نوشته دکتر ابوالحسن بنی صدر) که لابد بعدا اسنادی را هم برای اثبات این موضوع ارائه خواهد داد.
7- مقاله‌نویس در بخشی از مقاله خود نوشته روحانیت که قرار است راهنمای مردم در امور شرعیه باشند اگر قرار است در همه زمینه‌ها دخالت کنند مشکلاتی پدید می‌آید و بعد با ذکر نام تعدادی از روحانیون دادگاه رفته و دادگاه نرفته و به تعبیر وی خلع لباس شده و نشده و نام یکی از مراجع بزرگوار عراق، تلاش کرده مواضع خود را روشن ساخته و به نوعی از علما و فضلای جامعه مدرسین و جامعه روحانیت اعلام بیزاری نماید.
8- مقاله نویس از این ده بند مطالب من و به تعبیر وی ده فرمان روی سیاست خارجی کشور حساس شده و دفاع از مردم مظلوم فلسطین و لبنان را سبک شمرده و با حذف ارزشی بودن دفاع از فلسطین و لبنان با طرح خلیج فارس و کاسپین (خزر) به جنگ این بخش از موضوع سیاست خارجی رفته است.
9- مقاله نویس با طرح مطالبی نوشته چه ایرادی دارد ما دارای مجلسی اکتیو باشیم و البته فکر می‌کنم من نظر خلاف این ادعای ایشان را ارائه ندادم بنده هم می‌گویم مجلس باید اکتیو باشد ولی اگر منظور ایشان مجلسی مشابه مجلس ششم باشد بعید است که آن اکتیو باشد.
10- و اما نویسنده محترم مدعی شده ای که ریگی در کفش نداری من هم اصرار ندارم ریگ داری، ولی مرض که داری کجای حرف‌های من نیازمند این همه اهانت و بی‌ادبی بود یک مقاله کوچک در یک وبلاگ شخصی نمی‌بایستی این مقدار تو را عصبانی می‌کرد خوشحالم از اینکه مقاله من باعث شد که لایه‌های پنهان افکار شما برای خوانندگان شکافته شده و حداقل دوستان شما و یا خوانندگان مقالات شما بدانند آن زمان که مجلس و دولت دست اصلاحاتیان بود چگونه تفکر تمامیت خواه بر این دولت و مجلس حاکم بود و اکنون هم هراس دارید مبادا یک اصلاح طلب از جرگه اصلاحات خارج شده و تابع نظرات کربلایی شود کربلایی کیست که لازم باشد این همه علیه او تلاش کنید او هم یک شهروند این استان است که گاهی از سر درد مطالبی را در خانه کوچک خود به نام وبلاگ می‌پروراند تا به تکلیف و وظیفه عمل کرده باشد وقتی کربلایی در عصری که آن را عصر اصولگرایان می‌دانید حق اظهار نظری ساده ندارد چگونه وعده و وعید مجلس هشتم با اکثریت اصلاح طلب و دولت دهم با حذف دکتر محمود احمدی نژاد را می‌دهید و در آن دور نمایی از آزادی دموکراسی و امثال اینها ارائه می‌دهید.
این جانب باز هم به نویسندگان و فرهنگیان و صاحبان قلم و بیان عرض می‌کنم تک تک بیانات مقام معظم رهبری نیاز به بازشکافی دارد و همه فعالان سیاسی و احزاب و گروهها سازمانها شخصیت های علمی و فرهنگی روحانی و غیر روحانی لازم است مواضع خویش را شفاف و روشن کنند اگر فعالان سیاسی با طرح مسائل انحرافی و درگیریهای بی‌خاصیت مایل به فرار از واقعیت باشند مردم توقع دارند دیدگاه آنان را بدانند تا در تصمیم‌گیری‌های خود تصمیم درستی بگیرند.
به حول و قوه الهی در آینده علاوه بر این ده سوال مذکور، سوالات دیگری را نیز مطرح خواهم ساخت و احزاب و گروههای مدعی اصلاحات و حتی اصولگرا را به پاسخگویی و پرداختن به این مباحث فرا خواهم خواند.
نیاز امروز جوانان ما دانایی و اشراف بر زوایای تفکر جناح هاست تا راه آینده سیاسی خود را بهتر انتخاب کنند.

والسلام


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

شهروند ساروی 3 آذر 1386
با سلام و احترام ؛ عزیزان گروههای سیاسی از همه جناحها ؛ مردم خوب تشخیص می دهند مگر همه نمایندگان مجلس و روسای جمهور و نمایندگان خبرگان و نمایندگان شوراهای اسلامی و ... را در طول همه این سالهای بعد از انقلاب همین مردم انتخاب نکردند ؟ ششم و هفتم و هشتم هم همینطور ....
با تشکر
م ح م د 4 آذر 1386
سلام آنقدر پاكتي نگاشته شده كه جز خودشان و طرفشان فكر نكنم كسي متوجه اين مطالب عليه همديگر شود
موفق باشيد و شفاف بفرماييد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.093 seconds.